Opis kontraktu
Zgodnie z kontraktem należy zaprojektować oraz wybudować drogę ekspresową S3 na odcinku od km 5+400 (wg kilometrażu lokalnego dotychczas wykonanego Projektu Budowlanego obwodnicy Brzozowa) do km 61+793 (wg kilometrażu przyjętego w dotychczas wykonanej Koncepcji Programowej), w granicach opracowania projektowego. Nie ograniczając się do niżej wymienionych Robót, lecz zgodnie z wszystkimi innymi wymaganiami określonymi w PFU, w ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej należy zaprojektować i wykonać w szczególności następujące Roboty:
- drogę ekspresową o nawierzchni podatnej;
- zapewnienie ciągłości istniejącej DK3;
- węzły drogowe: „Brzozowo”, „Przybiernów”, „Babigoszcz”;
- budowę mediów dla układu docelowego MOP II wraz z uzyskaniem nowej decyzji Środowiskowej na MOP II;
- budowa MOP I „Przybiernów” w lokalizacji zgodne z DUŚ oraz Koncepcją Programową, tj. ok. km 45+460 – 45+590 strona prawa oraz ok. km 45+460 – 45+580 strona lewa;
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii;
- drogi obsługujące przyległy teren w tym również w zakresie wynikającym z realizacji zapisów zawartych w Planie Działań Ratowniczych (PDR) oraz w Planie Działań Utrzymaniowych (PDU) w tym również drogi zapewniające dojazd do: terenów przyległych do drogi ekspresowej; wszelkich elementów i urządzeń infrastruktury drogowej oraz obiektów inżynierskich służące realizacji zapisów PDR oraz PDU w uzgodnieniu z przyszłym Zarządcą zakresu ich budowy lub przebudowy wraz z ustaleniem ich przyszłej kategorii;
- budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową oraz drogami obsługującymi przyległy teren;
- przepusty i przejścia dla zwierząt i płazów;
- wiadukty ekologiczne;
- przepust gospodarczy w km ok. 46+460 z istniejącym przejściem dla zwierząt i ścieżką rowerową na istniejącej obwodnicy Przybiernowa;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne lub rezerwę dla ekranów w sąsiedztwie nieruchomości przewidzianych pod zabudowę, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno – naprowadzającym, zieleń osłonowa i naprowadzająca;
- montaż obustronnych siatek wygradzających na całym odcinku objętym zamówieniem;
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
- rozbiórkę obiektów infrastruktury elementów kolidujących z inwestycją;
- likwidację bezpośrednich zjazdów gospodarczych i na tereny leśne;
- Wykonanie wodociągu dla potrzeb wodopoju dla bydła na działce nr 264/1 (obw. Brzozowo) - około 200m w uzgodnieniu z Właścicielem działki i akceptacji Zamawiającego;
- sieć teletechniczną , kanał technologiczny na potrzeby Zamawiającego;
- oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposaży ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
- organizację ruchu stałą i czasową;
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
- dokona uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania;
- wznowienie / ustalenie / wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych/rozbudowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- dla całego będącego przedmiotem PFU odcinka drogi S3 – Systemu Zarządzania Ruchem wg opracowanej i uzgodnionej z Zamawiającym Koncepcji Systemu Zarządzania Ruchem w zakresie: zabezpieczenia miejsc na fundamenty pod wszystkie planowane urządzenia; doprowadzenia kanalizacji technologicznej (kanały technologiczne i sieci światłowodowe) oraz doprowadzenia kabli zasilających w energię elektryczną pod wszystkie planowane urządzenia, budowy i uruchomienia systemu pozyskiwania i przetwarzania oraz monitoringu danych o warunkach pogodowych oraz stanie nawierzchni ze stacji meteorologicznych wg standardu KSZR a także dostępu do podglądu monitoringu wizyjnego dróg stanowiącego doposażenie stacji meteo;
- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
Parametry drogi ekspresowej :
- przekrój dwujezdniowy 2x2
- klasa techniczna S
- prędkość projektowa Vp 100 km/h
- ilość pasów ruchu 2x2x3,5 m
- kategoria ruchu KR6
- pas dzielący wraz z opaskami 5,0 m
- szerokość opaski zgodnie z obowiązującymi przepisami
- pas awaryjny 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego 0,75 m
- szerokość korony drogi 25,5 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
- skrajnia pionowa 5,0 m
- pochylenie poprzeczne na prostej min. 2,5 %